Acceptació i Mindfulness. Aplicació a grups de suport i ajuda mútua

Aprendrem a aplicar el Mindfulness per millorar el benestar de persones cuidadores no professionals.

Dia 25 de febrer de 2025
Durada 5h
Modalitat Presencial
Adreçat a professionals de la psicologia que realitzin grups de suport i ajuda mútua per a persones cuidadores de malalts d’Alzheimer i altres demències.
Participants 18 - 30

Al curs s’explicarà d’una manera fonamentalment pràctica i a través de la experiència les bases de la teràpia d’Acceptació i Compromís (ACT). La ACT és un tipus d’intervenció psicològica basada en el Midnfulness i la recerca dels valors personals que ha mostrat evidència clínica a l’hora de millorar la qualitat de vida de les persones cuidadores. A partir d’exemples i casos pràctics, s’entrenaran les habilitats terapèutiques bàsiques d’aquest model en el context de dirigir grups d’ajuda mútua.

Acceptació i Mindfulness. Aplicació a grups de suport i ajuda mútua

Inscriu-te

*
*
*
  • Objectius

    Donar eines bàsiques de gestió de les emocions difícils associades al fet de cuidar dins del marc del Mindfulness i l’Acceptació. 

    Proporcionar eines als alumnes per identificar estils patològics d’afrontament de les emocions difícils associades al fet de cuidar. 

    Facilitar estratègies pràctiques (dinàmiques i exercicis experiencials) als psicòlegs que duen a terme grups de suport i ajuda mútua.

  • Continguts

    La Teràpia d’Acceptació i Compromís i les teràpies de tercera generació 

    La Flexibilitat psicològica El camí de cuidar 

    Les tres C’s del cuidador: Coneixement, Consciència i Compromís 

    Eines pràctiques per a promoure el Coneixement

    Eines pràctiques per a promoure la Consciència 

    Eines pràctiques per a promoure el Compromís

  • Beneficis

    Conèixer un nou marc en el que llegir les emocions difícils de les persones cuidadores (marc de les teràpies de tercera generació). 

    Aprendre nous mètodes d’avaluació i seguiment de les emocions difícils associades al fet de cuidar. 

    Adquirir coneixements pràctics per aplicar en els grups de suport o d’ajuda mútua (dinàmiques grupals o exercicis a nivell individual).

  • Docent

    Xavier Montaner: És Doctor en Psicologia i treballa com a docent del màster en Psicologia i Medicina conductual de la Universitat Autònoma de Barcelona. És especialista en Teràpia d’acceptació i compromís i té un Postgrau en teràpia racional emotiva. Ha publicat el llibre “Me cuido, te cuido”.

Estàs buscant una altra formació?

Veure totes les formacions
Logo Alzheimer Catalunya Fundació
Resum de privacitat

Aquest lloc web utilitza galetes per tal de proporcionar-vos la millor experiència d’usuari possible. La informació de les galetes s’emmagatzema al navegador i realitza funcions com ara reconèixer-vos quan torneu a la pàgina web i ajuda a l'equip a comprendre quines seccions del lloc web us semblen més interessants i útils.